Στο πλαίσιο της άρτιας προσέγγισης της γνώσης και κάλυψης των αναγκών όλων των παιδιών κάθε ηλικιακής ομάδας, δημιουργήσαμε μια σειρά από εργαστήρια. Μέσα από τα εργαστήρια τέχνης, επιστήμης, λόγου και χρήσης της τεχνολογίας στοχεύουμε στην καλλιέργεια πολλαπλών δεξιοτήτων, αλλά και στην διεύρυνση του γνωστικού ορίζοντα των παιδιών. 

Οι κατηγορίες των δραστηριοτήτων που συγκαταλέγονται στην ενότητα «Θεματικά Εργαστήρια» είναι:  

Δημιουργική Γραφή 

Η δημιουργική γραφή αποτελεί πρωτίστως ένα μέσο καλλιέργειας του λόγου, τόσο του γραπτού όσο και του προφορικού. Τα τελευταία χρόνια κερδίζει διαρκώς έδαφος ως ανάγκη,   λόγω της εισβολής της τεχνολογίας στη διαπροσωπική επικοινωνία. 

Στοχεύει μέσα από συγκεκριμένες ασκήσεις και τεχνικές στην ανάπτυξη της δημιουργικής φαντασίας των παιδιών, στην εξοικείωση των παιδιών με την διαδικασία του γραψίματος αλλά και της ανάγνωσης (φιλαναγνωσία), σε ευκαιρίες δημιουργικής ευχαρίστησης και εκτόνωσης, και στην ανάπτυξη της αυτοπεποίθησής τους σχετικά με τα μέσα προφορικής  και γραπτής έκφρασής τους. 

Θεατρικό Παιχνίδι 

Το Θεατρικό παιχνίδι είναι ένας συγκερασμός παιχνιδιού και θεάτρου. Στηρίζεται στην παιγνιώδη διάθεση και στον αυθορμητισμό των παιδιών, ενώ δεν πρέπει να συγχέεται με μια αυστηρά δομημένη θεατρική παράσταση. Είναι μια αναπαραστατική δραστηριότητα μέσα από την οποία τα παιδιά μοιράζονται συναισθηματικές εμπειρίες με τους συνομηλίκους τους.

Στοχεύει στη δραστηριοποίηση του παιδιού, την απελευθέρωση της φαντασίας του, την ανάπτυξη των εκφραστικών του μέσων και την εξοικείωσή του με το θέατρο. Μέσα από το θεατρικό παιχνίδι ένα παιδί μπορεί να νιώσει ελεύθερο να εκφραστεί (συναισθηματικά και σωματικά), να πειραματιστεί και να διασκεδάσει χωρίς να αξιολογείται. 

Ιστορία της Τέχνης 

Η  ιστορία της τέχνης είναι κλάδος των ανθρωπιστικών επιστημών που ασχολείται με την επιστημονική μελέτη και έρευνα των τεχνών, ιδιαίτερα των εικαστικών, κατά την ιστορική εξέλιξή τους. Το αντικείμενο της ιστορίας της τέχνης εκτείνεται θεωρητικά σε ολόκληρο τον κόσμο από την απώτερη προϊστορία ως σήμερα.

Η Ιστορία της τέχνης έχει μεγάλο ενδιαφέρον για τα παιδιά, καθώς μέσω του εργαστηρίου αντιλαμβάνονται την έννοια του χρόνου και της εξέλιξης που πραγματοποιείται κατά την έλευσή του, γνωρίζουν την κουλτούρα και τον πολιτισμό διαφόρων πληθυσμών κατά την διάρκεια του χρόνου, μαθαίνουν για τον τρόπο ζωής, την οργάνωση της κοινωνίας, για την γέννηση και την εξέλιξη των τεχνών, αναπτύσσουν την παρατηρητικότητά τους μέσα από την επαφή με έργα τέχνης, μαθαίνουν για τις πηγές γνώσης και τους τρόπους διερεύνησης του παρελθόντος, αναπτύσσουν το αισθητικό τους κριτήριο μέσα σε συγκεκριμένο πλαίσιο και δημιουργούν έργα τέχνης με συγκεκριμένα ερεθίσματα. 

Σύγχρονη Τέχνη 

Αποτελεί ένα εργαστήριο που αναφέρεται στην εικαστική τέχνη και ειδικότερα στην ζωγραφική (με διάφορα υλικά ή μίξεις αυτών) και στη γλυπτική. Η ενασχόληση των παιδιών με την τέχνη έχει πολλά οφέλη, όπως καλλιέργεια της δημιουργικότητάς τους, την ανάπτυξη της ικανότητας εξεύρεσης λύσεων σε προβλήματα, την ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως συνεργασία, συγκέντρωση, επιμονή, αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στον εαυτό τους. Επιπλέον, τα παιδιά λαμβάνουν ευκαιρίες για ανάπτυξη του αισθητικού τους κριτήριου μέσα από την επαφή και παρατήρηση έργων τέχνης διάσημων δημιουργών.  

Δημιουργική Κίνηση και Παιχνίδι 

Το παιχνίδι αποτελεί βιολογική ανάγκη για τα παιδιά, ενώ συχνά και ειδικά κατά την διάρκεια μίας σχολικής χρονιάς έχουν λίγες ευκαιρίες για παιχνίδι, αφού αυτό αντικαθίσταται από ποικίλες εξωσχολικές δραστηριότητες. Το εργαστήριο αυτό αξιοποιεί το ομαδικό παιχνίδι στοχεύοντας στην απελευθέρωση της ενέργειας των παιδιών, την ψυχαγωγία, τη διασκέδαση και την απόλαυση. Βοηθά τα παιδιά να βιώνουν και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, ενώ παράλληλα εξάπτεται η φαντασία τους.

Επιπλέον, με τις δραστηριότητες αυτής της ενότητας αναπτύσσεται η δημιουργικότητά τους, η συγκέντρωση και η γρήγορη δράση, και τα παιδιά μαθαίνουν να προβληματίζονται και να δίνουν λύσεις. Προάγει τη σωματική άσκηση, την τήρηση κανόνων, αλλά και την απόκτηση δεξιοτήτων όπως η ομαδικότητα, ο σεβασμός, η συνεργασία, η επίλυση συγκρούσεων και η εύρεση λύσεων.  

Επιστημονικά Πειράματα 

Καθώς μεγαλώνουμε, ακούμε για φυσικά φαινόμενα και μαθαίνουμε για ιδιότητες του κόσμου, χωρίς όμως να αντιλαμβανόμαστε πραγματικά το λόγο και τα αποτελέσματα των φαινομένων και των ιδιοτήτων αυτών. Μέσω των επιστημονικών πειραμάτων που περιέχονται σε αυτό το εκπαιδευτικό πακέτο, τα παιδιά μαθαίνουν βιωματικά τα φυσικά φαινόμενα που συναντώνται στις επιστήμες της φυσικής και της χημείας, και κατ’ επέκταση στην καθημερινή μας ζωή.

Μέσω του παιχνιδιού και της συνεργασίας τα παιδιά ανακαλύπτουν ιδιότητες των υλικών και αλληλεπιδρούν με φυσικά φαινόμενα, όπως το φαινόμενο της πίεσης, ο στατικός ηλεκτρισμός, οι ιδιότητες του καουτσούκ και άλλα. Τα παιδιά καταλαβαίνουν έτσι καλύτερα τους βασικούς μηχανισμούς του κόσμου και του πλανήτη στον οποίο ζούμε! 

Αστρονομία 

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Μικροί αστρονόμοι εξερευνούν το σύμπαν» είναι ένας ευχάριστος και προσιτός τρόπος να εξοικειωθούν τα παιδιά με τις βασικές έννοιες της αστροφυσικής και αστρονομίας. Για πρώτη φορά συνδυάζεται η αστρονομία και η διαθεματική προσέγγιση STEAM σε προγράμματα για Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης. Το πρόγραμμα ταξιδεύει τα παιδιά στους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, στον ήλιο και τους δορυφόρους, παντρεύοντας την  επιστημονική ακρίβεια και τη φαντασία. Ταυτόχρονα καλλιεργείται η δημιουργικότητα των παιδιών μέσα από δραματοποιήσεις, ιστορίες από την παγκόσμια μυθολογία, πειράματα, κατασκευές και δημιουργία εικαστικών έργων.

Μεγάλη έμφαση δίνεται επίσης στην εξερεύνηση του σύμπαντος από τον άνθρωπο, πράγμα που τροφοδοτεί την περιέργεια και την αγάπη για περιπέτεια που χαρακτηρίζουν τα μικρά παιδιά. Το «Μικροί αστρονόμοι εξερευνούν το σύμπαν» είναι ένα πρόγραμμα που θα διευρύνει τους ορίζοντες των παιδιών μετά την κούραση και τον φόρτο των σχολικών υποχρεώσεων. 

Ψηφιακή εκπαίδευση με τη χρήση δημοφιλών εκπαιδευτικών εργαλείων

Στη σημερινή εποχή, ο ψηφιακός κόσμος αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής. Τόσο οι μεγάλοι όσο και τα παιδιά αλληλεπιδρούμε καθημερινά με ψηφιακές πηγές πληροφοριών και πόρων. Ειδικότερα τα παιδιά, μεγαλώνοντας στην εποχή της τεχνολογίας, χάνονται στον ψηφιακό κόσμο ξεχνώντας να εξερευνήσουν τον πραγματικό. Γιατί όμως να μην μπορούν να κάνουν και τα δύο;

Εκπαιδευτικό Minecraft

Στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πακέτο, με τη βοήθεια του διάσημου ηλεκτρονικού παιχνιδιού Minecraft, τα παιδιά εξερευνούν και ανακαλύπτουν πτυχές του πραγματικού κόσμου μέσα από τον ψηφιακό. Το Minecraft, καθώς προσομοιώνει προσεγγιστικά την πραγματικότητα, μπορεί να αποτελέσει πολύ ισχυρό μαθησιακό εργαλείο στα χέρια ενός εκπαιδευτικού. Μέσα από το ψηφιακό αυτό παιχνίδι, τα παιδιά δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς γνωστικούς τομείς και αποκτούν βιωματικές γνώσεις για τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Φυσικά φαινόμενα, αρχιτεκτονική, επιβίωση είναι μερικά από τα στοιχεία που διδάσκει το εκπαιδευτικό περιεχόμενο του πακέτου, και όλα αυτά μέσω του ασφαλούς και ελεγχόμενου περιβάλλοντος του ηλεκτρονικού υπολογιστή.